「カルタ、インスタレーション、パフォーマンス」について
vol. 47 2021-06-30 0
「カルタ、インスタレーション、パフォーマンス」について
合理性と厳密さをもって制作にとりかかったにもかかわらず、この制作物の発生は、日本の人々や文化との邂逅を通して時間をかけて費やされた私的な強度の経験と分かちがたく結びつくことになりました。
行為はすべて、志向から発散していくようにみえます。一方、無意識という身体性を通過してふたたびみいだされる単一音節からなる音/声は、それ以上遡行できずに名付けられた空(くう)を超える悲しみという停留における剰余なのです。このかるたは不完全な状態で私の手元に残りました。それゆえに、充実されるべき不完全性は、無限への生成とでもいえるものでした。
アレッシオ・シルヴェストリン
About “Karuta - Installation - Performance”
Despite a creative approach characterized by rationality and rigor, the genesis of this creation is closely linked to intense personal experiences, consumed over time through encounters with Japanese people and culture.
All our actions seem to diverge from our intentions; the sound of a single syllable retrieved through the physicality of our unconscious remains in suspended grief beyond the untraceable void. This collection has arrived in my hands incomplete, therefore characterizing itself by a desire for fulfillment towards an infinite becoming.
Alessio Silvestrin